یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۵۳:۲۹

توسط شركت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد
ارایه راهكارهای ارتقای شاخص‌های HSE در مسجد سلیمان
ایران دریلینگ: جلسه پیش پایش و ارزیابی سالیانه شاخص‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شركت نفت و گاز مسجد سلیمان با حضور و نظارت كارشناسان شركت ملی نفت ایران، برگزار شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شركت ملی نفت ایران، جلسه پیش پایش و ارزیابی سالیانه شاخص‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شركت نفت و گاز مسجد سلیمان، با حضور رئیس بهداشت صنعتی شركت ملی نفت و سرپرست تیم پایش، رئیس بهداشت ایمنی و محیط‌زیست مناطق نفت‌خیزجنوب، مدیران و كارشناسان شركت نفت و گاز مسجد سلیمان برگزار شد. مجید معتمد فتح؛ رئیس بهداشت صنعتی شركت ملی نفت ایران در این جلسه گفت: هدف از برگزاری چنین پایش‌هایی، سنجش شاخص‌های تدوین و ابلاغ شده به شركت‌های تابعه و بررسی وضعیت ایمنی و بهداشت در محیط‌های صنعتی جهت شناسایی شركت برتر در این حوزه مهم است.

معتمد فتح در خصوص نتیجه بازرسی و پیش پایش عملكرد این شركت گفت: تعهد مدیریت ارشد در HSE كشور حرف اول را می‌زند و در بررسی‌ها مشخص شد كه مدیریت شركت نفت و گاز مسجد سلیمان به مقوله HSE توجه لازم را دارد و از آن حمایت می‌كند. وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده به نتایج جالب توجهی دست یافتیم كه از جمله آن تعامل شایسته تقدیر این شركت با بخش بهداشت و درمان صنعت نفت است. همچنین رعایت الزامات HSE با توجه به كمبود امكانات از دیگر نتایج این پایش است. ابراهیم منصور نژاد؛ رئیس بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شركت ملی مناطق ‌نفت‌خیزجنوب گفت: تعبیر من از HSE این است كه اگر به دنبال تولید پایدار هستیم باید از كریدور شاخص‌ها و الزامات ترسیم شده توسط HSE عبور كنیم. منصور نژاد افزود: اگر باور داشته باشیم كه سرمایه‌گذاری در HSE هزینه نیست آن گاه می‌توانیم از این سرمایه‌گذاری در جهت كاهش و حذف حوادث و آسیب‌های مالی، انسانی، صنعتی، زیست محیطی استفاده و بهره‌برداری كنیم.

این مقام مسئول در حوزه HSE شركت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب تصریح كرد: به واسطه «شركت شهر» بودن مسجد سلیمان، هر اتفاقی خارج از صنعت نفت رخ دهد ردپایی از حضور این صنعت در مهار آن مشاهده می‌شود. وی حضور نفت را علاوه‌بر اعتماد مردم و مسئولین به توانمندی، تعهد و تخصص شهروندان به سیستم مدیریت صنعت نفت موجب آرامش روانی و تسكین شهروندان عنوان كرد و گفت: تلاش مجموعه صنعت نفت نیز این است تا با استفاده از توانمندی خویش بخشی از مشكلات شهرستان را مرتفع كنند.منصور نژاد همچنین كمبود نیروی انسانی و ماشین‌آلات تخصصی را یكی از مشكلات اساسی HSE شركت‌های تابعه بر شمرد و گفت: با آموزش‌های مدون به نیروهای سایر بخش‌ها می‌توان ضمن بالا بردن آشنایی پرسنل با حوادث و عوامل ایجاد مخاطرات، از آنها در هنگام وقوع حوادث بهره گرفت.


  کد خبر : 480
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :